Zas je tu – Reader`s Digest Výber...

Autor: Stanislav Kamenský | 11.2.2012 o 18:41 | (upravené 11.2.2012 o 18:54) Karma článku: 13,38 | Prečítané:  2674x

Otvorím schránku, vyberiem bežný obsah. Bankové výpisy, doklady o zaplatení nájmu, rozhlasu televízie, nejaká dobierka na pošte... Na schránke mám nálepku „Žiadne reklamy prosím", no napriek tomu z nej pravidelne vyhodím aj zopár reklamných letákov. Možno preto, že tú nálepku mi sem-tam nejaký „dobrák" zo schránky strhne. A tak pravidelne lepím novú nálepku a pravidelne vyhadzujem nechcené reklamné letáky na ktorých množstvo nemá nálepka žiadny výrazný vplyv.

„Zrno od pliev" oddelím už pri schránke a domov si nesiem iba serióznu korešpondenciu. Až doma zisťujem že jeden neželaný nezmysel mi prenikol až domov. Myslel som si, že tento odpudzujúci marketingový trik plný zavádzania a prázdnych sľubov je už len nepríjemnou spomienkou na roky 90-te, ale mýli som sa. Nechápavo pozerám na bombastickú ružovú obálku s výstražným červeným pruhom v ktorom stojí: „ZNÁMENIE-OFICIÁLNE OZNÁMENIE-OFICIÁLNE OZNÁMENIE-OFICIÁLNE OZ". Výrazná žltá nálepka PREDNOSTNÉ SPRACOVANIE - Zaručená výhoda. Je tam imitácia pečiatky predsedu výhernej komisie Reader's Digest Výberu, upozornenie, že obálka obsahuje dôležité listiny a vysoká priorita. Na vrchu obálky je z nepochopiteľných pohnútok popísaný aj jej obsah - Ide o vstupné istiny oprávňujúce vstúpiť do hry o:

Výberovú cenu 100 000€

Bonus za odpoveď včas 10 000€

253 cien v celkovej hodnote 55 800€

Okamžitú cenu 8 300€

Nemôže chýbať spôsob odovzdania ceny výhercovi - PREVODOM NA ÚČET a tiež výstraha POZOR: List od Veroniky Sedlačikovej vnútri - Otvorte teraz! Ak chcete potvrdiť svoje šance na získanie všetkých výhod, je potrebné odpovedať do 7 dní a rýchla odpoveď je nutná.

Niekoľko nezmyslených značiek ako D+4, SK-PBPT-NL, SK-GB-FLC-0112-0E, ktorým nerozumie asi ani samotná firma RDV, dáva obálke punc dôležitosti a hodnovernosti.

Ústredným dokumentom je hrubší papier A4 s výraznou oranžovo-modrou grafikou od Doručovacej služby RDV (azda skratka Reader's Digest Výber?), hoci doručovateľstvo firma RDV nemá v Obchodnom registri uvedené a šťastná informácia o POTENCIÁLNEJ výhre automobilu Škoda Octavia v hodnote 20 000€. A dozvedel som sa že som zákaznícka kategória „A". Čím som si len tú nesmiernu poctu zaslúžil...

Ďalej nachádzam žltý papier s imitáciou pečiatky finančného oddelenia - POTVRDENÉ s informáciou že hlavná výhra 100 000€ bude po identifikácii výhercu na pokyn Výhernej komisie odovzdaná do 24 hodín. Už sa teším.

Ďalším dokumentom v obálke je veľký farebný reklamný leták na dôveryhodnú, prepracovanú a lekármi odporúčanú knihu Jedlo lieči s neodolateľnou zárukou kvality, tajnými zbraňami proti chorobám, revolučnými objavmi vo výskume potravín a s prísľubom života bez bolestí, chorôb a starostí. To snáď ani nie je možné odmietnuť.

Ale to nie je koniec. Z ďalšieho listu za dozvedám že som postúpil v prvom aj v druhom kole, hoci som sa do žiadnej súťaže neprihlásil a som nominovaný do záverečného kola. Z celého listu srší množstvo čísel, hlavne sú to veľké sumy peňazí, ktoré už-už čakajú aby skočili na môj účet. Nechýba vstupná listina na Privilegovaný vstup (nevedno kam) rezervovaný pre finalistov. Pravdaže nechýba opäť veľké množstvo čísel ktorým nikto nerozumie a niekoľko čiarových kódov.

Posledným dokumentom je osobný list s prísľubom výhry automobilu a sumy 110 000€. List sa nesie v duchu prísľubov milých darčekov, výhod, prednostného spracovania a nechýba niekoľko smrteľne dôležitých upozornení na rýchlu, ešte rýchlejšiu až okamžitú odpoveď. List končí dramatickým okamihom prezradenia ako vyhrať ďalšie peniaze alebo auto.

No a ja - hlupák - som tejto ponuke odolal. Pobalil som všetky papiere do priloženej obálky s veľkým nápisom NIE, čím som sa úplne dobrovolne pripravil o skvelý titul Jedlo lieči, aj o milý darček a som celý zúfalý že strácam šancu vyhrať prémiu aj nový automobil alebo 20 000€. Zajtra pôjdem obálku hodiť do poštovej schránky, čím ju odošlem späť do firmy Reader's Digest Výber. Nie preto, že by som túžil po spolupráci s nimi, ale preto, aby si vlastné odpadky likvidovali sami. Navyše RDV hradí poštovné tejto zásielky a ja budem dúfať že z ďalšej svojej neodolateľnej súťaže ma vynechajú.

Ktovie koľko ľudí dostalo rovnakú obálku plnú nezmyslov a koľko ľudí niečo zo sľubovaných výhier reálne od firmy RDV vyhralo. Ruku do ohňa by som zato nedal, že mená výhercov na ich stránke nie sú len fiktívne.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

TV

Chcete cvičiť? Takto si zostavíte ten správny tréningový plán

Tréner Radovan Gergeľ radí, ako začať cvičiť.


Už ste čítali?